The Tobacco Atlas 5th Edition

150319tobaccoatlas5theditioncover
The Tobacco Atlas, Fifth Edition ("The Atlas"), and its companion website TobaccoAtlas.org, were unveiled on March 18, 2015 by the American Cancer Society and World Lung Foundation at the 16th World Conference on Tobacco or Health. The Atlas graphically details the scale of the tobacco epidemic; the harmful influence of tobacco on health, poverty, social justice, and the environment; the progress that has been made in tobacco control; and the latest products and tactics being deployed by the industry to protect its profits and delay and derail tobacco control.
Download a pdf of the Tobacco Atlas, Fifth Edition here.

Octavo Informe de la Sociedad Civil para el Control del Tabaco en México (Español)
La Fundación Interamericana del Corazón México (FIC México) acaba de publicar el Octavo Informe de la Sociedad Civil para el Control del Tabaco. Este informe resalta los éxitos y los desafíos que la sociedad civil de México enfrenta en el área del control del tabaco.

Obesidad, actividad física y riesgo cardiovascular: clasificación ergoantropométrica, variables farmacológicas, biomarcadores y "paradoja del obeso"(Obesity, physical activity and cardiovascular risk:  ergoanthropometric classification, pharmacological variables, biomarkers and "obesity paradox") - Alberto Morales Salinas y Antonio Coca

La obesidad como problema de salud pública
La prevalencia deo besidad se ha triplicado desde 1980 en muchos países debido, fundamentalmente,a la "globalización" del llamado "ambiente diabetogénico", consistente en un alto consumo de azúcares, grasas saturadas y poca actividad física.  LEER MAS

El Atlas del Tabaco

tobaccoatlas4threvised¿Cuánto vale una vida? En el 2010, la ganancia de la industria del tabaco era equivalente a u$6.000 por cada muerte causada por el tabaco. Este video "How Much is a Life Worth? The Truth About Tobacco." arroja luz sobre la carga mundial de tabaquismo y las tácticas engañosas empleadas por la industria tabacalera para atraer nuevos usuarios adictos. El tabaco es la principal causa de muerte evitable en el mundo. Si no se controla, se prevé que matará a más de 8 millones de personas en el mundo cada año para el año 2030.

Magnitude of Chronic Disease in Latin America and the Caribbean
Country Profiles: Non-Communicable Disease (English) (Español)

The Pan American Health Organization presents this compilation of country profiles to summarize the epidemiological situation in Latin America and the Caribbean. The report highlights the capacity of the Ministries of Health in the region to address the prevention and control of Non-Communicable diseases (NCD). Information on countries' capacity were provided by managers of NCD programs, designated by the Ministries of Health to attend the biennial meeting CARMEN 2012.

CARMELA Study

carmelalogoThe CARMELA Study is the first epidemiological population study performed on a large scale in Latin America. The study was conducted by the InterAmerican Heart Foundation (FIC) and the Latin American Society of Hypertension, sponsored by Pfizer Inc and its subsidiaries in Latin America which provided an unrestricted grant to support this initiative.

Leer más...

Framework Convention on Tobacco Control (FCTC): Challenges for Latin America and the Caribbean - A Civil Societficargcmctrptengcovery Report 2010

FIC Argentina prepared the first report on the implementation of the FCTC in Latin America and the Caribbean to show not only the great advances in the last few years in areas such as warning labels and smokefree environments, but also the many challenges that lie ahead. Partially supported by Health Canada's Global Forum. (English) (Español)